سفارش تبلیغ
صبا ویژن


سم الله الرحمن الرحیم . الر . احسب الناس ان یترکو ان یقولو امنا و هم لایفتنون .
آیا مردم گمان کردند همین که بگویند «ایمان آوردیم» به حال خود رها می شوند و آزمایش نخواهند شد ؟

رو کرد به جمع و گفت : هر کس گرفتاری یا مشکلی در زندگیش نداره دستشو بکنه بالا . تعداد زیاد بود ولی کسی دستشو بالا نبرد . گفت : این خصوصیت مومنه و چقدر در آخرالزمان نمودش بیشتره.

اگر مومنی مطمئن باش بلا به سراغت خواهد آمد . در وعده الهی شک نکن . دچار بلا می شوی تا یا آبدیده شوی یا آزموده یا آمرزیده . در هر حال امتحان سخت است . بعضی ها راضی اند ! بعضی ناچار به تحمل اند و مابقی هم ناراضی . مردود شدن در بلا سخت تر از خود بلاست . خدا کند سر و کار هیچ کداممان به آن نیفتد .

آدرس زیر جان خیلی ها را نجات داده. به اعجازش ایمان آورده ام .اصلا  اصول کافی جامع درمان تمامی دردهای ماست و لااقل به یکبار خواندنش در تمامی عمر می ارزد.  
باب 106 از اصول کافی - جلد 3 (کتاب ایمان و کفر )

گلچینی از آن روایات :

-  از امام باقر (ع) فرمود : سخت بلاترین مردم پیغمبرانند ، سپس اوصیاء سپس هر که به آن ها همانندتر است به ترتیب .
رسول خدا ص : هر که ایمانش سست و کردارش ناتوانست گرفتاری او کم است .
-  محمد بن عجلان گوید من نزد امام صادق (ع) بودم . مردی از حاجتمندی بانحضرت شکایت کرد فرمود به او که صبر کن زیرا خدا بزودی به تو گشایش می دهد و سپس خاموش شد و پس از آن رو بدان مرد کرد و فرمود بگوبدانم زندان کوفه چگونه است ؟ در پاسخ گفت : تنگ است و بدبو و زندانیانش به بدترین حالی دچارند . فرمود : همانا تو هم در این زندان دنیا گرفتاری و می خواهی در راحت و وسعت باشی ! آیا نمی دانی که دنیا زندان مومن است ؟
-  از امام صادق (ع) فرمود: رسول خدا ص فرموده است براستیکه بلای بزرگ اجر بزرگ دارد و هرگاه خدا بنده ای را دوست دارد بلای بزرگ به او می دهد ، هرکه خشنود باشد خدا از او خشنود است و هرکه از بلا خشم گیرد خدا بر او خشم گیرد.
-  از امام صادق (ع) فرمود : همانا مومن چون کفه ترازوست . هرآنچه بر ایمانش افزوده گردد بر بلایش افزوده شود .
-  از محمد بن مسلم گوید شنیدم امام صادق (ع) می فرمود : بر مومن چهل شب نگذرد جز آنکه مایه غمی برای او فراهم شود تا یاداوری او باشد .
-  از فضیل بن عثمان که امام صادق (ع) فرمود : براستی در بهشت مقامی است که هیچ بنده ای بدان نرسد جز بوسیله بلایی که به تن او برسد .
-  از عبدالله بن ابی یعفور گوید من از دردها که می کشیدم به امام صادق ع شکوه کردم –او مرد پر دردی بود- در پاسخ فرمود : ای عبدالله اگر مومن می دانست در مصیبت چه اجری دارد هر آینه آرزو می کرد با مقراض تیکه تیکه شود .
-  از امام صادق (ع) فرمود : بنده مقامی نزد خدا دارد و بدان نرسد مگر به یکی از دو خصلت یا رفتن مالش یا بلایی در تنش.
-  از امام باقر (ع) فرمود : براستی خداوند عزوجل با بلا از مومن احوالپرسی می کند چناچه از خانواده خود در حال غیبت با هدیه احوالپرسی می کند او را از دنیا پرهیز می دهد چناچه پزشک بیمار را .
- از امام صادق (ع) فرمود : خدای عزوجل می فرماید اگر نبود که بنده مومنم دل آزرده می شد سر کافر را با دستمالی آهنین می بستم که هرگز درد نگیرد .


نوشته شده در  جمعه 87/6/8ساعت  11:48 عصر  توسط مرفه با درد (حنیف) 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خونه جدید
ویژه : رای اعتماد به کابینه دهم
یادداشت سوم انتخاباتی
چرا هواداران آقای موسوی از ایشان برگشته اند ؟
انتخابات بالاشهر شیراز
چرا به احمدی نژاد رای میدهم ؟
کاریکاتور سیاست در ماه ربیع
غزه 4- هجدهمین روز مقاومت
غزه 3 - خط قرمز نظام در قبال غزه !!؟؟
غزه 1 - مطالبه ای جهاد را تبلیغ کنیم
اشراف عارف مسلک
بمب گذاری شیراز و ابهامی بزرگ
احوالپرسی خدا
دیگر برایت نامه نمی نویسم
در حواشی اعتکاف 87
[همه عناوین(36)]